.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تابوی سوال از احمدی نژاد می‌شکند؟

اعتراض به احمدی‌نژاد به خاطر اظهاراتش در رابطه با مسئله حجاب هم‌چنان ادامه دارد، امروز رئيس فراكسيون روحانيون مجلس از جمع آوري امضا براي تذكر به رئيس‌جمهور در خصوص سخنان اخير وي در رابطه با مساله حجاب و عفاف خبر داد.

به گزارش فرارو، حجت‌الاسلام محمدتقي رهبر در جمع خبرنگاران گفت: «در حال حاضر نمايندگان مجلس در حال جمع آوري امضا براي تذكر به رئيس‌جمهور در رابطه با اظهارات اخير ايشان در مساله عفاف و حجاب هستند.»

این در حالی است که سخنان رییس جمهور با واکنش تند بسیاری از نمایندگان مجلس و حامیان اصولگرای وی مواجه شده است.

جدای از نارضایتی مجامع مذهبی از این اظهارات رسانه‌های اصولگرا هم‌چون کیهان و رسالت نیز در این‌باره به رییس دولت تاختند.

در این بین برخی از نمایندگان مجلس از احتمال طرح پرسش از رییس جمهور سخن گفتند. علی مطهری نماینده تهران روز گذشته در این خصوص گفت: «ممكن است نمايندگان مردم در مجلس در خصوص موضع رئيس جمهور در مورد طرح عفاف و حجاب از وي سؤالي را مطرح كنند چرا كه رئيس‌جمهور براي چندمين بار برخي مسائل را مطرح كرده است.»

مطهری در ادامه اظهارات احمدی‌نژاد را تحت تاثیر افکار اسفندیار رحیم مشایی دانست و تصریح کرد: «به نظر من رئيس‌جمهور در خصوص اين مسائل تحت تاثير افكار آقاي مشايي قرار گرفته در اين راستا شاهديم كه دولت در زنده كردن فرهنگ ايران باستان هم تلاش زيادي مي‌كند.»

با آغاز سال 89 اختلافات دولت و مجلس افزایش پیدا کرد. ابتدا این مسئله در تصویب طرح هدفمند کردن یارانه‌ها خود را نشان داد و باعث اعتراضات پیاپی این دو قوه علیه یکدیگر شد.

جدای از هدفمند کردن یارانه‌ها به نظر می‌رسد این دو قوه تاثیرگذار در مسائل سیاست خارجی به خصوص پرونده هسته‌ای نیز آرای مشترکی ندارند.

اما اوج اختلافات دولت و مجلس به مسائل پیش‌آمده بر سر چگونگی اجرای قوانین در چند هفته اخیر مربوط می‌شود مسئله‌ای که با اعتراض محمود احمدی‌نژاد به احمد جنتی دبیر شورای نگهبان وارد فاز جدیدی شد و موجبات واکنش گلایه‌آمیز جنتی به احمدی‌نژاد را فراهم نمود.

دبیر شورای نگهبان از رییس‌جمهور خواست تا قانون را اجرا کند. هنوز نمی‌توان این داستان را پایان یافته تلقی کرد اما با سخنان رییس جمهور درباره حجاب به حاشیه رفت تا تنش جدیدی میان مجلس و دولت آغاز شود. تنشی که شاید با پشتوانه اختلافات پیشین به احضار محمود احمدی نژاد به مجلس انجامد. هر چند که تاکنون طرحی برای پرسش از رییس جمهور فراهم نشده است.

تابوی سوال از احمدی نژاد
طرح سوال از رییس جمهور که یکی از اختیارات نظارتی نمایندگان به حساب می‌آید تا کنون در دولت نهم و دهم بارها مطرح شده است اما هیچ وقت تحقق پیدا نکرده است.

این مسئله برای اولین بار به صورت جدی در سال 87 بر سر زبان‌ها افتاد. در آن زمان اظهارات اسفندیار رحیم مشایی معاون وقت احمدی نژاد و رییس سازمان میراث فرهنگی درباره «دوستی ملت ایران و اسرائیل» با اعتراض شدید مراجع و دینی و محافل سیاسی روبه‌رو شد اما رییس دولت نهم درباره آن سخنان سکوت معناداری را پیشه کرد.

سکوت احمدی نژاد در قبال اظهارات مشایی موجب شد که 40نماینده مجلس به سرکردگی علی مطهری طرح سوال از احمدی نژاد را آماده کردند.

نمایندگان پیش از آماده کردن این طرح نامه‌ای مشتمل بر 200 امضا جمع آوری نموده و نسبت به اظهارات رحیم مشایی به احمدی نژاد تذکر دادند. تذکری که به زعم آن‌ها کارگر نیافتاد و موجب تدوین طرح سوال از احمدی‌نژاد شد.

آن طرح در ادامه به جایی نرسید و 40 نماینده امضا کننده آن از احضار احمدی‌نژاد به بهارستان ناکام ماندند.

با وجود این‌که در دو سال اخیر پس از آن ماجرا نمایندگان بارها تهدید به "سوال از احمدی نژاد" کرده‌اند اما این اتفاق هیچ وقت عملی نشده است.

حال باید دید که آیا کشاندن احمدی نژاد به بهارستان و طرح سوال از او به خاطر اظهاراتش درباره حجاب و هم‌چنین عدم اجرای قانون امری جدی است و یا این‌که همانند دوسال اخیر فقط یک تهدید رسانه‌ای است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.656 seconds.